Általános Szerződési Feltételek ("ÁSzF")

Verziószám: 01

Hatályos: 2024.04.28.

Általános Szerződési Feltételek

Vitaltier.hu

Jelen dokumentum tartalmazza a TCoDo Kft., mint eladó (Eladó) által üzemeltetett www.vitaltier.hu weboldalon (Weboldal) elérhető online áruház felhasználók (Felhasználó) általi használatára, valamint valamint a Weboldalon elérhető áruházban történő termékértékesítésre vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban „ÁSZF”).

Felhasználónak minősülnek mindazok, akik a Weboldalon keresztül megrendelést adnak le, továbbá azok is, akik a Weboldalon megrendelés leadása nélkül böngésznek.

Ha a jelen ÁSZF-el, a weboldal használatával, a termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, kérjük, vegye fel velünk kapcsolatot a megadott elérhetőségeinken.

A Weboldalon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az elektronikus úton történő vásárlás ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai lehetőségeket és korlátokat, valamint felmerülő hibalehetőségeket illetően.

A Weboldal használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Weboldalon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A megrendelése véglegesítésével Ön a jelen ÁSZF-ben foglaltakat feltétel nélkül elfogadja.

A megrendelés véglegesítésével Ön tudomásul veszi, hogy a megrendelés szerződéses viszonyt (Szerződés) hoz létre az Eladóval és Weboldal látogatása, valamint a Weboldalon történő vásárlás során a jelen ÁSZF rendelkezései kötelezően irányadók. 

Jelen ÁSZF 01 verzió 2024.04.28. napjától határozatlan ideig, illetve visszavonásig/módosításig érvényes.

Eladó jogosult jelen ÁSZF-et a Felhasználók Weboldalon keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan módosítani. A tájékoztatást Eladó a módosított ÁSZF hatálybalépést megelőző 15 nappal közzéteszi. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Weboldal első használata alkalmával válnak hatályossá a Felhasználóval szemben az ezt követő megrendelésekre és a Weboldal további használatára vonatkozóan. A jelen ÁSZF feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg az Eladó a webáruházat üzemelteti, illetve a webáruház megszűnése esetén, a még teljesítés alatt álló megrendelésekre, továbbá a szavatossági igények érvényesíthetősége tartamára.

Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, különösen a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet irányadó. Amennyiben a magyar hatályos jog alapján a Szerződés bármely kikötése vagy rendelkezése jogellenes vagy semmis, vagy mindkettő, az ilyen kikötést vagy rendelkezést külön kell választani a Szerződés egyéb kikötéseitől, amelyek változatlanul hatályban maradnak. Az ÁSZF vagy a Szerződés valamely rendelkezésének érvénytelensége nem eredményezi az ÁSZF és/vagy a Szerződés érvénytelenségét, kivéve, ha egyértelmű, hogy az érvénytelen rendelkezés nélkül az Eladó vagy a Felhasználó a Szerződést nem kötötték volna meg.

Eladó fenntartja magának a jogot arra, hogy a Weboldalon elérhető termékek körét és típusát egyoldalúan módosítsa. Eladó fenntartja magának a jogot arra, hogy bármikor, indoklás nélkül leállítsa a Weboldal működtetését, és megtagadja az ahhoz való hozzáférést. Eladó kizárja a felelősséget mindennemű károkért, melyek a Weboldal üzemeltetésének feltételeinek megváltozásából, illetve a Weboldal működtetésének megszüntetéséből erednek.

A Felhasználó személyes adatainak kezelésére vonatkozó szabályokat az Adatvédelmi Tájékoztató tartalmazza, mely a a kezdőoldalon az Adatvédelmi Nyilatkozat menüpont alatt érhető el.

 

Eladó adatai:

webshop neve: vitaltier.hu

Cégnév: TCoDo Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 1029 Budapest, Köztársaság utca 34. 26. ajtó

Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 01-09-188969

Adószám: 13839002-2-41

Kamarai tagság: MKIK - FE13839002

Eladó elérhetősége/Ügyfélszolgálat

Tel: 06 70 866 52 22

E-mail: info@vitaltier.eu

Képviselő: Sterck Peter Marie ügyvezető

Bankszámlaszám:

Raiffeisen Bank: 12096705-00143082-00100007

 

Weboldal tárhely szolgáltató adatai:

Cégnév: Shopify International Limited

Székhely: at 2nd Floor Victoria Buildings, 1-2 Haddington Road, Dublin 4, D04 XN32, Írország

Nyilvántartási szám: 560279

E-mail: privacy@shopify.com

 

Fogalmak

Termék: a Weboldalon megjelenített értékesítésre szánt ingó dolog

Eladási ár: a Termék egy egységére vonatkozó, a Vevő által fizetendő ellenszolgáltatás

Vevő: az a Felhasználó, aki a Weboldalon ajánlatot tesz a Termék megvásárlására

Felek: Eladó és Felhasználó (ideértve a Vevőt is) együttesen

Gyártó: a Weboldalon forgalmazott Termék üzletszerű előállítója

Szerződés: Eladó és Felhasználó között a Weboldal és elektronikus levelezés igénybevételével a Termék adásvételére létrejövő szerződés

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével - fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is

 

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melyben a vevő Fogyasztónak minősül

 

Távollévők között kötött szerződés: olyan Fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Termék adásvételi szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt (Weboldal, telefon, e-mail) alkalmaznak

 

Online adásvételi szerződés: olyan adásvételi szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut, és a fogyasztó az adott honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut

 

Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a Felhasználó és az Eladó számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését

Fogyasztói jogvita: a Fogyasztónak minősülő Felhasználó és az Eladó közötti adásvételi szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint szerződés hiányában a Termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, összefüggő vitás ügy.

 

 

 

  1. Weboldal használata

A Weboldal tartalma elérhető bármely Felhasználó számára, a tartalmak megtekintéséhez nincs szükség regisztrációra. Felhasználó a Weboldal használata során köteles jóhiszeműen és tisztességesen eljárni, és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat közvetlenül vagy közvetett sérthetik.

Felhasználó a Weboldalt a saját kockázatára használhatja. Az Eladó kizárja a felelősségét a használat során felmerülő vagy abból eredő valamennyi vagyoni és nem vagyoni károkért (ide nem értve a szándékosan, okozott, illetve az életet, testi épséget, egészséget megkárosító károkozást).

A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. A Weboldalon megjelenített tartalmak (így különösen bármely képi, hang és szöveges tartalomnak, a megjelenített grafikának/szerkesztésnek stb.) szerzői jogának jogosultja az Eladó.  A Felhasználó nem jogosult ezen tartalmakat saját célra felhasználni (másolni, közzétenni, többszörözni, átdolgozni stb.) ilyen felhasználásra kizárólag az Eladó előzetes írásbeli engedélyével kerülhet sor.

Az Eladó minden jogot fenntart a Weboldal minden elemére, különös tekintettel a kereső motorjaira és egyéb internetes szoftvereire, a domain névre, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire.

Az Eladó minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy biztosítsa a Weboldal folyamatos működését, de nem garantált, hogy a Weboldal karbantartás miatt, vagy más okból nem elérhető. Eladó kizárja a felelősségét az olyan adatvesztésért, ami a Weboldal nem folyamatos működéséből ered. 

 

  1. Vásárlás a Weboldalon keresztül

Általános szabályok

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések nyelve: magyar

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

Magatartási Kódex

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

E-számlázás

Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Vevő az ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.

Megvásárolható Termékek

A Weboldalon megvásárolható Termékek lényeges tulajdonságairól az egyes Termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A Weboldalon szereplő termékkategóriákra kattintva érheti el az egyes termékkategóriákat és ezen belül az egyes Termékeket.

Az egyes Termékekere kattintva találja a termék fotóját, leírását, a Termék Eladási árát.

Eladó szavatolja, hogy a Vevő részére értékesített Termék a megrendelést követő legalább 3 hónap szavatossági idővel rendelkezik.

 

Árak

Az árak magyar Forintban értendők, tartalmazzák a hatályos jogszabályok szerint fizetendő (jelenleg 27%-os) ÁFÁ-t. Eladó jogosult az Eladási árat módosítani. A módosítás nem terjed ki a már megkötött Szerződésekre.

Amennyiben Eladó az Eladási árat nyilvánvalóan hibásan tüntette fel (pl. 0 Ft-os Eladási ár, vagy kedvezmény feltüntetése mellett nyilvánvalóan hibás számítás), és megrendelés érkezett a Termékre, de a Szerződés még nem jött létre a Felek között, úgy Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a Terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Akciók, kedvezmények

Eladó jogosult akciókat, időszakos, vagy mennyiségi kedvezményeket alkalmazni. Az esetleges akciókról, kedvezményekről az Eladó a Weboldalon, az adott termék megjelenítése során ad tájékoztatást.

Eladó jogosult továbbá kedvezmény kuponokat biztosítani, a kuponok felhasználási szabályairól az eladó szintén a Weboldalon ad részletes tájékoztatást.

Adatbeviteli hibák ellenőrzése és javítása

A Felhasználó a megrendelés során a „Megrendelés” gombra kattintás előtt bármikor és folyamatosan ellenőrizheti és módosíthatja a rendelési adatokat (Kosár tartalmas, Vevő adatai, szállítási és számlázási cím stb.) ezen túlmenően a Rendelés áttekintése felület teljes áttekintést és módosítási lehetőséget biztosít a megadott adatok tekintetében.

A Felhasználó felelőssége, hogy az általa megadott adatok helyesek és valósak legyenek, a Felhasználó által megadott adatok alapján kerül sor a megrendelés teljesítésére és a számlázásra. Eladó kizárja a felelősségét a hibás adatokból eredő teljesítésért. Eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás adatbevitelből eredő kárát a Felhasználóra hárítsa.

Felhívjuk továbbá a figyelmet ara, hogy a rendelés visszaigazolására megadott e-mail fiók elérhetetlensége esetén (megtelt tárhely stb.) a visszaigazolás megérkezésének hiánya a Szerződés létrejöttének meghiúsulását eredményezheti.

Csomagolás

Eladó a Termékeket futárpostai szállításra alkalmas csomagolásban biztosítja. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Szállítás várható időpontja

A Weboldalon megjelenített várható szállítási időpont tájékoztató jellegű, a szállítás tényleges időpontja függ a megrendelés leadásának pontos időpontjától, a megrendelés visszaigazolásának időpontjától, a megrendelt Termékek rendelkezésre állásától, valamint a harmadik személy szállítási szolgáltató teljesítésétől. Eladó azt vállalja, hogy amennyiben a kiválasztott Termék készleten elérhető, úgy a Terméket a megrendelés visszaigazolását követő 2 munkanapon belül átadja szállításra a szállítást végző szolgálató részére. Minden más esetben az Eladó a várható szállítási időpontot a megrendelés visszaigazolása során közli.  

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés Eladó általi visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

Szállítási módok

Eladó a megrendelést Vevő választása szerinti harmadik személy szállítási szolgáltató útján kézbesíti.

A választható szolgáltatók:

GLS futárszolgálat

Elérhető szolgáltatás: GLSCsomagPont, vagy 24/7 elérhető Automatában

Bővebb információt itt talál: https://gls-group.com/HU/hu/home/ illetve

https://gls-group.com/HU/hu/gyik/#gls_group_module_41_headline_3

A mindenkor aktuális szállítási díjat az Eladó Szállítási adatok felületen a Vevő választását megelőzően feltünteti, a Vevő az ár ismeretében dönt.

MPL futárszolgálat

Elérhető kézbesítési módok: PostaPont, 24/7 Csomagautomata, Házhozszállítás

Bővebb info: https://www.posta.hu/    

(Küldemény érkezése menüpont)

A mindenkor aktuális szállítási díjat az Eladó Szállítási adatok felületen a Vevő választását megelőzően feltünteti, a Vevő az ár ismeretében dönt.

Fizetés

A Weboldalon történő vásárlás esetén a megrendeléskori bankkártyás fizetés lehetséges.

A bankkártyával történő fizetés lebonyolítása érdekében Eladó a Weboldalon online bankkártya elfogadó rendszert alkalmaz, mely a Simple Pay. 

Online bankkártyás fizetés 

A SimplePay Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil Kft. fejleszti és üzemelteti. Az OTP Mobil Kft. az OTP Csoport tagja.

SimplePay Online Fizetési Rendszer: A szolgáltatást igénybe vevő vásárlók online vásárlások esetében választhatják a SimplePay egyszerű és biztonságos fizetési megoldását. Ekkor a megszokott módon, a SimplePay felületén intézhetik fizetésüket. A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a SimplePay tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események megelőzésében nyújt segítséget.

MELYEK A TRANZAKCIÓ LÉPÉSEI?

1. A „Fizetés” gombra kattintva Ön átkerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót.

2. A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.

3. A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.

4. A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint visszairányítjuk a szolgáltató oldalára. Figyelem! A Maestro és Visa Electron kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát. Amennyiben a kibocsátó bank engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes elfogadni.

BIZTONSÁG: Online fizetés során a rendelés esetén kért adatok megadását követően a webáruház fizetést előkészítő oldaláról a SimplePay biztonságosfizetőoldalára kerül át a vásárló, ahol a fizetéshez szükséges kártyaadatokat szükséges megadni. A SimplePay fizetőoldal adattartalmáról a kereskedő nem szerez tudomást, mivel az tőle független és védett internetes oldal.

Az Eladó nem vállal felelősséget, ha a fizetendő az online fizetési oldal üzemeltetőjének hibája miatt nem kerül jóváírásra vagy adminisztrálásra a Eladónál.

Eladó visszatarthatja a rendelés átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a rendelés teljes árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával. Amennyiben az elektronikus fizetési megoldás bármely okból a fizetés sikertelenségét jelzi Eladó felszólíthatja a Vevőt a fizetés teljesítésére.

Utánvétel

A szállítási díjjal és költségekkel együtt számított bruttó 30.000 Ft-ot meg nem haladó megrendelés esetén a Felhasználó a megrendelés értékét a csomag kézhezvételekor a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával, csomagautomatában történő átvétel esetén a futár applikációs/webes felületén is ki tudja egyenlíteni közvetlenül a csomagátvételkor. Az utánvétel díja a szállítási mód kiválasztása során külön megjelenítésre kerül a Felhasználó részére. Előfordulhat, hogy egyes futár szolgáltatók csak bankkártyás fizetést fogadnak el utánvétel esetén. A fenti összeget meghaladó megrendelés esetén kizárólag a megrendeléskori bankkártyás fizetés lehetséges.

Megrendelés lemondása

A Felhasználó az megrendelést visszaigazoló e-mail részére történő hozzáférhetővé válásáig jogosult a megrendelést minden jogkövetkezmény nélkül lemondani. Ilyen esetben kérjük, küldjön e-mailt az Ügyfélszolgálatunk részére a megrendelése adataival, rögzítve, hogy „a megjelölt megrendelést lemondom”.

 

Külföldre történő értékesítés

Az Eladó nem különbözteti meg a Weboldal használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli Felhasználókat.

Az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt Áruk kiszállítását/átvételét, a magyar Vevőkre irányadó feltételekkel.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy Vevőnek az az minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vevő tagállama szerinti nyelven kommunikálni a Vevővel.

Az Eladó nem köteles megfelelni a Vevő tagállama szerinti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, és nem köteles Vevőt ezen követelményekről tájékoztatni.

Az Eladó a Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden rendelés esetében.

A Vevő a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

Amennyiben Felhasználó külföldi címre szeretne szállítást rendelni, azt Eladó egyedi szállítási díj árazás alapján tudja vállalni, ilyen igény esetén kérjük írjon az info@vitaltier.eu e-mail címre.

 

Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend

Amennyiben a Vevő vagy megbízottja nem veszi át a megrendelt és Eladó által szállításra átadott Terméket, és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződését, figyelemmel arra, hogy a Szerződés alapján a Vevő köteles az általa megrendelt és részére kiszállított Termékeket (rendelést) átvenni. Amennyiben a szállítást végző vállalkozás az Eladó részére a kiszállításra átadott rendelést visszaszállítja amiatt, mert azt a Vevő nem vette át, úgy Eladó – amennyiben a Vevővel ezt egyeztetni tudja – megkísérli a rendelés ismételt kiszállítását, ami az ismételt szállítás díjának fizetéséhez kötött. Amennyiben a Vevő az ismételt kiszállítás díját nem fizeti meg, vagy az ismételt kiszállítás is sikertelen, vagy azt nem lehet a Vevővel egyeztetni, mert a Vevő megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vevővel kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségeit kötbérként érvényesíteni Vevő felé. Eladó a felmondást a Vevő által a rendeléskor megadott e-mail útján közli, a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vevő e-mail fiókjában hozzáférhetővé válik. Felhasználó tudomásul veszi és kifejezettel elfogadja, hogy amennyiben a számlafizetését bankkártyával teljesítette, úgy az Eladó jogosult a már teljesített összegből a felmondás miatti kötbér igényét közvetlenül levonni (beszámítás), ilyen esetben a vételárnak a kötbérrel csökkentett össze kerül a Felhasználó részére visszafizetésre. Felmondás hiányában a Vevő a megrendelést az Eladóval egyeztett időpontba az Eladó székhelyén veheti át. Az átvételig az Eladó a rendelést tárolja (ebben az esetben Eladó nem garatálja a legalább 3 hónapos felhasználhatósági időtartamot), és 5 napot meghaladó tárolás esetén napi 100 Ft tárolási díjat számít fel, amit a Vevő köteles az átvételkor megfizetni.

 

Weboldal szoftver rendszere

A Weboldal a működéséhez az Eladó a Shopify International Limited (Székhely: at 2nd Floor Victoria Buildings, 1-2 Haddington Road, Dublin 4, D04 XN32, Írország, Nyilvántartási szám: 560279) szoftver rendszerét veszi igénybe, és a weboldal tárhelyét is a Shopify biztosítja.

A Weboldal szolgáltatások biztonsága érdekében a szolgáltatások részeként a Shopify a MaxMind Inc. (székhelye: 51 Pleasant Street #1020 Malden, MA 02148 U.S.A.e-mail: dpo@maxmind.com) csalásfelderítő szolgáltatását integráltan biztosítja a szolgáltatásában, amely szolgáltatás keretében vevő név, cím és email cím adatok kerülnek továbbításra a MaxMind felé, annak érdekében, hogy az a csalárd tranzakciók elkerülése érdekében kockázati besorolást készítsen. Ebben a minőségében a MaxMind, Inc. független adatkezelőként/adatfeldolgozóként jár el A MaxMind adatvédelmi gyakorlatáról itt talál további információt: www.maxmind.com/en/privacy-policy.

 

Hírlevél feliratkozás

A Társaság a Weboldalon forgalmazott termékkel kapcsolatos hírekkel, információkkal, promóciókkal kapcsolatosan rendszeresen hírlevelet küld azon felhasználók részére, akik a hírlevélre feliratkoznak, és az ehhez szükséges adataikat önkéntesen a Társaság rendelkezésére bocsátják.

A Hírlevélre való feliratkozás külön, a Főoldalon található „Iratkozzon fel hírlevelünkre” menüpontban, valamint a vásárlás végén a Kapcsolati adatok megadása részben az „Értesítést kérek e-mailben a hírekről és az ajánlatokról, hozzájárulok az e-mail címem ezen célból történő kezeléséhez” checkbox kipipálásával lehetséges. A feliratkozás teljesen önkéntes, annak elmaradása semmilyen következménnyel nem jár az érintettre nézve, azon túl, hogy feliratkozás hiányában nem tudja a Webshop hírlevél üzeneteket megkapni.

 

Termék értékelések

A Felhasználónak a Weboldalon az Értékelés menüben lehetősége van termékértékelést adni (tehát egy adott termékre vonatkozó, és nem a webshopra vonatkozó értékelést adni). Az értékelés feltétele a név és e-mail cím megadása és hozzájárulás a személyes adatai kezeléséhez a „Megismertem az adatkezelési tájékoztatót és hozzájárulok a megadott adatainak az adott értékelésem fogadása, megválaszolása és nyilvános közzététele céljából történő kezeléséhez” checkbox kipipálásával. Az értékelést a Felhasználó 5 csillag skálán, valamint szabadszöveges értékelésként is megadhatja. Eladó az értékeléseket lehetőség szerint megválaszolja, a Weboldalon közzéteszi. A Weboldalon történő közzététel során az értékelést adó személy neve az értékelése mellett feltüntetésre kerül. Az értékelés teljesen önkéntes, annak elmaradása semmilyen következménnyel nem jár az érintettre nézve. Eladó csak valós vásárlók értékeléseit és véleményeit teszi közzé, ennek érdekében az értékelést adó személy nevét és e-mail címét ellenőrzi a már teljesített megrendelései adatbázisában, és csak olyan értékelést fogad el, ahol az értékelő személy vásárlása azonosítható. A szöveges értékelést tehát a Felhasználó írja, az a Felhasználó saját tapasztalatait, véleményét, értékelését kell tükrözze. Az Eladó nem garantálja az értékelésben foglalt információk pontosságát, hitelességét, valódiságát. Az értékelés tehát nem az Eladó véleményét tükrözi, azért annak valóságtartalmáért az Eladó nem felel.

Az értékelés tartalmáért, valóságtartalmáért és kifejezésmódjáért kizárólag a Felhasználó felel és áll helyt mind az Eladó, mind bármely más az értékeléssel érintett harmadik személy irányában. A szöveges értékelés szubjektív, ezért a szöveges értékelés alapján hozott döntésekért, az abból eredő károkért, következményekért az Eladó a felelősségét és helytállási kötelezettségét kifejezetten kizárja.

Az Eladó a szöveges értékelések megfelelését a közzététel előtt manuálisan ellenőrzi. Amennyiben az Eladó úgy ítéli meg, hogy a szöveges értékelés a jogszabályokba, jelen ÁSZF-be ütközik, úgy az értékelést elutasítja és nem teszi közzé. A Felhasználónak ez esetben lehetősége van az elutasítási indokot is figyelembe véve új szöveges értékelést írni.

Eladó a pozitív és negatív vélemények között nem tesz különbséget, azokat egyaránt megjeleníti, de fenntartja a jogot az értékelések moderálására. A moderálás keretében törlésre kerülnek azok az értékelések azok részei, amelyek

  • harmadik személyre vonatkozó személyes adatokat tartalmaznak, amelyek közzétételének jogszerűsége nem igazolt,
  • más személy szerzői, védjegyjogi, egyéb szellemi alkotáshoz fűződő jogát sértik;
  • jogsértő információt vagy adatot, illetve jogosulatlanul, vagy egyébként tiltott módon megszerzett adatokat, üzleti-, vagy magántitkokat, a hatályos jogszabályok szerint tiltott, korhatárhoz kötött tartalmat, a valóságnak nem megfelelő megtévesztő jellegű információkat tartalmaznak;
  • bűncselekményre felbujtást, szexuális, erőszakos vagy trágár tartalma miatt megbotránkozás keltésére alkalmas alkotóelemeket; vagy olyan tényeket, adatokat, véleményeket vagy egyéb alkotóelemeket tartalmaznak, amelyek becsületsértők, vagy rágalmazóak, illetve alkalmasak kiskorúak szellemi, testi vagy erkölcsi fejlődésének hátrányos befolyásolására;
  • amelyek nincsenek tekintettel a társadalmi közfelfogásnak megfelelő értékelésre és az emberi méltóságra;
  • súlyosan becsmérlők vagy megalázók;
  • faji, vallási vagy politikai ellentétet szítanak vagy szíthatnak; elfogadhatatlan mértékű félelem vagy nyugtalanság érzetét keltik

A termék értékelésekből az Eladó statisztikai adatokat készít és az egyes termékeknél 5 csillagos skálán jelzi.

 

  1. Vásárlás menete

A vásárlás nem kötött regisztrációhoz, de a Felhasználónak lehetősége van a megadott adatait elmenteni (a Rendelés véglegesítése során a megfelelő checkbox kipipálásával), ami egy jövőbeni vásárlás esetén megkönnyítheti, illetve gyorsíthatja a vásárlást, hiszen ilyen esetben a megadott adatott automatikusan betöltődnek.

A Termék kiválasztása

A Weboldalon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt Termékeket.

Kosárba helyezés

A Termék kiválasztása után a "Hozzáadás a kosárhoz" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú - Terméket a kosárba. A Termékek számát a „+”, „-” gombok használatával növelheti, csökkentheti. A kuka ikonnal a termék hozzáadása törölhető. A Termék kosárba helyezése vásárlási vagy fizetési kötelezettséget nem keletkeztet, a kosár tartalma "Megrendelés" gomb megnyomásáig bármikor szabadon módosítható.

Amikor befejezte a Kosárba helyezést, és nem kíván több Terméket a Kosárba helyezni, úgy a "Megrendelés" gomb megnyomásával folytathatja a folyamatot. Amennyiben további Terméket kíván a Kosárba helyezni, úgy kattintson előbb a kosár ikonra, maid az ezt követően megjelenő felületen a „Vásárlás folytatása” gombra.

Kosár tartalmának ellenőrzése és véglegesítése

A Weboldal használata során Felhasználó a jobb felső sarokban található kosár ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát.

a Kosár teljes tartalma megjelenítésre kerül, itt ellenőrizheti a kiválasztott termékeket, mennyiséget. Amennyiben változtatni kíván, úgy a Vásárlás folytatása” gombra kattinthat, illetve mennyiség módosítását a „+”, „-” gombok használatával kezdeményezheti, a kuka ikonra kattintva az adott Terméket törölheti a kosárból. Ezen a felületen megjelenítésre kerül a Kosár tartalmához igazodóan a Felhasználó által fizetendő vételár összege is, azzal, hogy az összeg „becsült” összegként kerül megjelenítésre, figyelemmel arra, hogy a szállítási költségek és esetleges kedvezmények összegével az itt megjelenített végösszeg módosulhat.

A kosár ellenőrzés után szükséges még a jelen ÁSZF elfogadására, valamint az Adatkezelési Tájékoztató elfogadására vonatkozó checkbox-ok kipipálása, enélkül a megrendelés nem véglegesíthető.

 

A „Megrendelés” gombra kattintással az adott végleges kosár tartalommal a Felhasználó a megrendelés véglegesítési felületre kerül, ahol kapcsolattartási adatokat ad meg, szállítási feltételeket állíthat be és kezdeményezheti a fizetési módot (bankkártyával vagy utánvéttel)

Kapcsolattartási adatok

A Kapcsolattartási adatok részben e-mail cím és telefonszám adatok adhatók meg, ezek közül legalább az egyik megadása szükséges. Ezen kapcsolattartási formán tart kapcsolatot mind az Eladó, mint a kiszállítást végző futárcég a Felhasználóval. Ebben a részben lehetséges a Hírlevél feliratkozás is a vonatkozó checkbox kipipálásával. A checkbox kipipálása nem kötelező, ez teljesen a Felhasználó döntésén múlik.

További adatként szükséges Utónév, Vezetéknév és Címadatok megadása.

Az „Adatok mentése legközelebbre” checkbox kipipálásával az adatok későbbi megrendelés megkönnyítése céljából elmenthetők (regisztráció). A checkbox kipipálása nem kötelező, ez teljesen a Felhasználó döntésén múlik.

 

Szállítási feltételek megadása

A Szállítási feltételek felületen a Vevő szállítási adatai (vezetéknév, keresztnév, szállítási cím, cég esetén cégnév, szállítási cím, valamint a szállításhoz kapcsolódó megjegyzések) rögzíthetők, valamint a Felhasználó itt tudja az általa preferált harmadik személy szállítót kiválasztani. 

 

Számlázási adatok

A Számlázási adatok felületen egy kattintással válaszható, hogy a Kapcsolattartási adatok megegyeznek-e a Számlázási adatokkal, ha nem akkor ezen a felületen lehet megadni  a számlázási adatokat (vezetéknév, keresztnév, lakcím; cég esetén cégnév, székhely, adószám).

 

Fizetés

Bankkártya fizetés esetén a Felhasználó kitölti a bankkártyás adatokat a weboldal felületén, amik titkosított tranzakcióval fel lesznek használva megrendelés fizetéséhez.

Utánvétes fizetés esetén a Felhasználó fizet a kiszállításkor.

 

A rendelés összegzése

A rendelés áttekintése felületen részletes áttekintés jelenik meg a megrendelésről és a fizetendő teljes vételár összegről, feltüntetve a kiválasztott termékeket, azok Eladási árát, a Termékek darabszámát és ez alapján kalkulált fizetendő összeget, valamint a kiszállítás díját is külön-külön feltüntetve), egyben biztosítva a véglegesítés előtti módosítás lehetőségét is, azaz törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat a „Módosítás” gombra kattintva.

.A „”Fizetés” gombra kattintva a megrendelés véglegessé válik.

A Felhasználó által kitöltött bankkártyás adatok biztosított tranzakcióval kerülnek felhasználásra a vételár kifizetéshez. A fizetéssel kapcsolatos folyamatot a Simple Pay általános szerződési feltételek szabályozzák.

Kérjük a „Fizetés” gombra kattintás előtt mindenképpen ellenőrizze a bevitt adatok helyességét.

A „Fizetés” gomb megnyomását követően a megrendelés módosítására már nincs mód. Amennyiben mégis bármilyen hibát észlel utólag, kérjük hívja Ügyfélszolgálatunkat!

A Weboldalon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak, a Weboldalon rögzített, jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Felhasználó minősül ajánlattevőnek.

Felhasználó a „Fizetés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és megrendelési nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.

 

Számlázás és megrendelés fogadásának visszaigazolása

A beérkező megrendelésekre vonatkozó számlák kiállítása, valamint a megrendelés fogadása visszaigazolás megküldése automatizált módon történik a Vevő által megadott e-mail címre.

A megrendelés fogadását visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által a megrendelés elküldése során megadott adatokat: a rendelés számát, a megrendelt termék(ek) adatait, a szállítási adatokat, a fizetési módot és a fizetés teljesítésének tényét, a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

A megrendelés és annak fogadásának visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

Amennyiben a megrendelés fogadásának visszaigazolása, a megrendelés elküldésétől és a fizetés teljesítésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg Felhasználóhoz, Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól és a továbbiakban nem köteles megvásárolni a terméket.

Sajnos elfordulhatnak technikai hibák, így amennyiben a megrendelés fogadását visszaigazoló email nem érkezik meg, kérjük, vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal.

Megrendelés feldolgozása, megrendelés visszaigazolása

A beérkező megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 09-17 óra között. Ezen időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására (pl. éjszaka, vagy hétvégén), ilyen esetben a feldolgozásra a következő munkanapon kerül sor.

A beérkező megrendeléseket az Eladó – amennyiben azok teljesítését vállalja – 2 munkanapon belül visszaigazolja, egyben tájékoztatja a Vevőt a szállítás várható időpontjáról. A Felek közötti Szerződés a megrendelés Eladó általi visszaigazolásával jön létre.

Amennyiben bármely okból az Eladó a megrendelést teljesíteni nem tudja (így különösen készlethiány miatt), úgy a megrendelés fogadásától számított 2 munkanapon belül a megrendelést visszautasítja, és ezzel egyidejűleg a Felhasználó által kifizetett összeget visszautalja a Vevő részére. A megrendelés visszautasítását az Eladó a Vevő által a rendeléskor megadott e-mail útján közli.

 

  1. A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megillető indokolás nélküli elállás joga

Az elállási jog és a jelen szakasz kapcsán Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem tudnak az elállási joggal élni.

A Fogyasztó az elállási jogát a megrendelés leadásától kezdve a Terméknek a Fogyasztó vagy az általa megjelölt harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap.

Mivel a szerződés megkötésére a Felhasználó tesz ajánlatot, így a Fogyasztót a szerződés létrejötte előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlati kötöttséget megszünteti.

A Fogyasztó az Elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy Weboldalról is letölthető nyilatkozat-minta, vagy az alábbi nyilatkozat minta felhasználásával gyakorolhatja.

Elállási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett: TCoDo Kft.

E-mail:info@vitaltier.eu

Postacím: 1029 Budapest, Köztársaság utca 34. 26. ajtó

Termék visszaküldési címe: 1029 Budapest, Köztársaság utca 34. 26. ajtó

 

Alulírott ………………………………………………………………… kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vonatkozó szerződés tekintetében:

 

Termék átvételének időpontja:

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

 

A vételár visszafizetését az alábbi bankszámlára kérem teljesíteni:

 

A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):

Kelt:

 

Az elállási nyilatkozatot határidőben megtettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát a fentiek szerint határidőn belül elküldi. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot postázni/elküldeni határidőn belül. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a Fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén:

Ha a Fogyasztó a fentieknek megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is.

Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám következtében történő késedelem miatt az

Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn Eladó visszatérítési kötelezettsége.

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a Terméket/rendelést vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Fogyasztó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén:

Ha a fogyasztó eláll a Szerződéstől, köteles a Terméket/rendelést haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az általa kijelölt személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a Terméket/rendelést a határidő lejárta előtt elküldi.

A Fogyasztó viseli a Termék/rendelés visszaküldésének közvetlen költségét. A Terméket/rendelést az Eladó címére kell visszaküldeni. Utánvéttel feladott küldeményeket Eladó nem vesz át.

Fogyasztó a Terméket/rendelést a Termék legkisebb csomagolási egysége sértetlensége esetén jogosult visszaküldeni. Megbontott tárolóedényű Termék visszavételére Eladó nem köteles.

Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen

  • olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval.

 

  1. Kellékszavatosságra, termékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás Fogyasztói szerződésekre vonatkozóan

A jelen tájékoztatás a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült

A Fogyasztói tájékoztató kizárólag Fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a Fogyasztónak nem minősülő Vevőre vonatkozó szabályok a következő pontban szerepelnek.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a TCoDo Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legalább egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a TCoDo Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

  1. Kellékszavatosságra, termékszavatosságra, vonatkozó tájékoztatás Fogyasztónak nem minősülő Vevők esetében

Kellékszavatosság

Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Fogyasztónak nem minősülő Vevő esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.

Termékszavatosság

Termékszavatossági igényt Fogyasztónak nem minősülő Vevő nem terjeszthet elő.

 

  1. Panaszkezelés

A Felhasználó a Termékkel vagy az Eladónak az értékesítési tevékenységével közvetlen kapcsolatban álló magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával kapcsolatos kifogásait szóban vagy írásban közölheti az alábbi elérhetőségeken:

Személyesen: 1029 Budapest, Köztársaság utca 34. 26. ajtó

Telefonon: 06 70 866 52 22 (munkanapokon 09-17 óra között)

Írásban postai levélben: 1029 Budapest, Köztársaság utca 34. 26. ajtó

Írásban e-mail útján: info@vitaltier.eu

Az Eladó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal megvizsgálja és orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel. Eladó a jegyzőkönyv egy példányát, a személyesen közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak azonnal átadja.

Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Az írásbeli panaszt az Eladó - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik a válasz közlése iránt. A panaszt az Eladó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót, valamint tájékoztatja a Felhasználót arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/

A fogyasztóvédelmi hatóság jogszabálysértés esetén jár el: nem tartoznak a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, valamint a szerződésszegés és joghatásai megállapításával összefüggő vitás ügyek, amelyek tipikusan kellékszavatossági, jótállási, illetve kártérítési kötelezettség teljesítésével kapcsolatosak. Az ilyen, egyedi fogyasztói jogviták rendezése érdekében a Fogyasztó bírósághoz fordulhat, vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

Bírósági eljárás

A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

A Fogyasztó jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a Fogyasztó által a kérelmében megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.

Eladó igénybe veszi a Fogyasztói jogvita rendezésére a békéltető testületi eljárást.

A békéltető testület – kivéve, ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).

Az Eladó a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratot küld békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével az Eladó a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítja. Az online meghallgatáson az Eladó egyezség létrehozására feljogosított képviselője részt vesz. Ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér, az Eladó egyezség létrehozására feljogosított képviselője legalább online részt vesz a meghallgatáson.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Budapesti Békéltető Testület

Székhely: Budapest

Illetékességi terület: Budapest

Elérhetőség:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.

Telefonszám: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: bekeltet.bkik.hu

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Pécs

Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

Elérhetőség:

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: baranyabekeltetes.hu

           

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Miskolc

Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye

Elérhetőség:

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám: 06-46-501-090 (2024.01.01.-től indult ügyek)

46/501-871 (2024.01.01-én folyamatban lévő ügyek)

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Szeged

Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye

Elérhetőség:

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

Honlap: bekeltetes-csongrad.hu

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Székesfehérvár

Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye

Elérhetőség:

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Győr

Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye

Elérhetőség:

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Honlap: bekeltetesgyor.hu

           

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Debrecen

Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Elérhetőség:

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: hbmbekeltetes.hu

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: Budapest

Illetékességi terület: Pest Vármegye

Elérhetőség:

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.

Telefonszám: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: panaszrendezes.hu

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság által létrehozott honlapon a fogyasztóknak lehetőségük van arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen a felületen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU